Den digitale notesbog Evernote er blevet meget populær i den seneste tid. Men der er én ting, der adskiller Evernote fra mange andre succesfulde internet-firmaer. Evernote tænker langt frem - meget langt. Både når det gælder firmaets egen fremtid og de data, som brugerne har liggende. Det fortæller stifteren Phil Libin i et større interview med BBC.
"Hver gang vi tager en beslutning, spørger vi, om det vil øge eller reducere sandsynligheden for, at vi bliver et 100-årigt startup," siger Libin om den virksomhed, som han startede i 2008.
Han fortæller, at Evernote er på vej med et nyt produkt, som har fået det foreløbige navn Evernote Century. Det betyder, som navnet antyder, at brugernes data skal gemmes meget længe.
"Det sikrer, at dine data er tilgængelige i 100 år, og det giver dig en mulighed for at bestemme, hvem der skal have adgang til dem og hvordan," forklarer Libin.
Nu er det selvfølgelig ikke sikkert, at virksomheden Evernote overhovedet eksisterer til den tid, og derfor forsøger man lige nu at finde en model, som garanterer, at brugernes noter faktisk bliver gemt så længe - selv hvis selskabet ikke findes mere.
"Spørgsmålet er, hvordan du kan gøre det økonomisk interessant for nogen at sørge for, at dine data fortsat er tilgængelige ... selv hvis Evernote som virksomhed ikke længere opererer," lyder hans melding.
Evernote fortæller, at man er klar med det nye "100 års produkt" inden udgangen af 2013.
Firmaets nuværende privatlivs-politik betyder, at de pårørende ikke kan få udleveret data efter din død. Det kræver en domstolskendelse.
Problemet bliver kun større, efterhånden som stadig flere data flyttes ud i skyen og dermed ligger beskyttet bag kodeord og andre barrierer, hvor de efterladte ikke har adgang til dem.
Sociale netværk som Facebook har også forsøgt at tackle dette problem.
Hos Facebook kan man få omdannet en profil til en beskyttet mindeside, hvor venner og familie stadig har mulighed for at poste kondolencer og mindeord.
Evernotes planer om at blive til din "digitale hukommelse" for eftertiden passer med selskabets ambition om at udvikle sig til stedet, hvor alle dine vigtige minder skal ligge permanent.
Samtidig har selskabet eksperimenteret med nye produkter og partnerskaber, herunder et køleskab med Evernote-touchskærm, der er udviklet sammen med Samsung.
I sidste uge blev tjenesten ramt af et hacker-angreb, der betyder, at de omkring 50 millioner brugere nu skal ændre deres kodeord.