En ny chef og problemer for kunderne.
Den blanding har ført til, at Statens IT har foretaget en større intern rokade.
På organisationens hjemmeside står:
"Vores kunder oplever desværre, at der ofte opstår problemer, når sager skifter hænder mellem flere afdelinger internt i Statens It."
"Det tager vi konsekvensen af og gennemfører en række små og store ændringer i organisationen, som skal skabe en klarere ansvarsfordeling," udtaler Statens IT's direktør, Michael Ørnø.
Direktør: Det virker
Organisationstilpasningen, som ikke medførte nogen afskedigelser, trådte i kraft 1. februar.
Direktør Michael Ørnø fra Statens IT forklarer Computerworld, at man ganske enkelt ønskede at fokusere på kerneforretningen, der er at servicere kunderne.
"Vi har fået én driftschef, én support-chef og så videre. I det hele taget en enklere organisationen," siger han til Computerworld.
Samtidig er der kommet en ny direktør til, som naturligvis også har sine egne ideer til, hvordan tingene, skal være, forklarer Michael Ørnø om sin relativ nylige tiltrædelse.
Det hele er dog sket "udramatisk" og uden fyringer, understreger han.
Alligevel har effekten været stor.
"Næsten fra dag ét kunne vi se forbedringer og har haft god feedback," forklarer Michael Ørnø.