Læs også:
Her er de bedste og de værste danske internetudbydere
Nu får du klar besked om din reelle internet-hastighed
Telenor er helt klar i mælet efter indtagelsen af sidstepladsen i kundetilfredsundersøgelsen BrancheIndex Internet 2013.
"Vi tager det meget seriøst, og vi er ikke tilfredse med resultatet," siger Mikkel Drucker, der er markedsdirektør i Telenor.
Markedsdirektøren erkender, at virksomheden ikke har levet op til høj kundetilfredshed set over det sidste år.
Telenor vil derfor indføre større gennemsigtighed, når det handler om angivelsen af bredbåndshastigheder, som i dag markedsføres som såkaldte 'op til' hastigheder.
Sådan vil Telenor oplyse kunderne om hastigheden
Netop markedsføringen omkring hastigheden af det bredbånd, som forbrugerne køber, står overfor ændringer, når den nye markedsføringslovgivning træder i kraft fra 1. marts.
Hvordan vil jeres markedsføring foregå fremover?
"Vi kommunikerer fremadrettet minimum og maksimum hastigheder, så det bliver mere transparent, når det handler om forbrugerens forventninger til hastighederne."
Så I vil ikke give kunden en nøjagtig hastighedsafstemning?
"For de kunder, der er interesserede, foretager vi en måling, der viser, hvordan dækning og hastighed er i deres område. Den ydelse leverer vi allerede i dag blandt andet gennem vores kundeservice." siger Mikkel Drucker.
Ændringer vil hjælpe på oplevelsen
Mikkel Drucker fremhæver en række ændringer, som Telenor for nyligt har gennemført for at give kunderne en bedre oplevelse.
"Vi har senest foretaget ændringer i form af den måde, vi leverer fakturaer på. Og vi har blandt andet fjernet et gebyr og indført en simplere faktura, så det skaber et bedre overblik for vores kunder," siger han.
Det er samtidig Telenors holdning, at kundetilfredsheden ikke kun afhænger af hastigheden på kundernes bredbånd.
"Kundeoplevelsen sker ikke kun gennem vores internetleverance, det sker også gennem al den interaktion, som der foregår med os som virksomhed." afslutter han.
Læs også: