Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Sådan reagerer Telenor på barsk dom fra kunderne

Telenor melder klart ud efter ny undersøgelse af kundetilfredshed, der sender virksomheden ned på en absolut sidsteplads.

Læs også:

Her er de bedste og de værste danske internetudbydere

Nu får du klar besked om din reelle internet-hastighed

Telenor er helt klar i mælet efter indtagelsen af sidstepladsen i kundetilfredsundersøgelsen BrancheIndex Internet 2013.

"Vi tager det meget seriøst, og vi er ikke tilfredse med resultatet," siger Mikkel Drucker, der er markedsdirektør i Telenor.

Markedsdirektøren erkender, at virksomheden ikke har levet op til høj kundetilfredshed set over det sidste år.

Telenor vil derfor indføre større gennemsigtighed, når det handler om angivelsen af bredbåndshastigheder, som i dag markedsføres som såkaldte 'op til' hastigheder.

Sådan vil Telenor oplyse kunderne om hastigheden
Netop markedsføringen omkring hastigheden af det bredbånd, som forbrugerne køber, står overfor ændringer, når den nye markedsføringslovgivning træder i kraft fra 1. marts.

Hvordan vil jeres markedsføring foregå fremover?

"Vi kommunikerer fremadrettet minimum og maksimum hastigheder, så det bliver mere transparent, når det handler om forbrugerens forventninger til hastighederne."

Så I vil ikke give kunden en nøjagtig hastighedsafstemning?

"For de kunder, der er interesserede, foretager vi en måling, der viser, hvordan dækning og hastighed er i deres område. Den ydelse leverer vi allerede i dag blandt andet gennem vores kundeservice." siger Mikkel Drucker.

Ændringer vil hjælpe på oplevelsen

Mikkel Drucker fremhæver en række ændringer, som Telenor for nyligt har gennemført for at give kunderne en bedre oplevelse.

"Vi har senest foretaget ændringer i form af den måde, vi leverer fakturaer på. Og vi har blandt andet fjernet et gebyr og indført en simplere faktura, så det skaber et bedre overblik for vores kunder," siger han.

Det er samtidig Telenors holdning, at kundetilfredsheden ikke kun afhænger af hastigheden på kundernes bredbånd.

"Kundeoplevelsen sker ikke kun gennem vores internetleverance, det sker også gennem al den interaktion, som der foregår med os som virksomhed." afslutter han.

Læs også:

Her er de bedste og de værste danske internetudbydere

Nu får du klar besked om din reelle internet-hastighed




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere