C5-forhandleren Softhuset udvider nu sit sortiment med Microsofts nyeste 2013-version af Dynamics NAV. Det skal skaffe nye kunder i butikken.
Ifølge direktør Carsten Lundqvist er det det muligheden for at sælge tre-bruger-licenser til Dynamics NAV, der gør det forretningsmæssigt interessant at man nu gør produktkataloget bredere.
Han frygter ikke, at Det nye produkt vil fjerne fokus fra C5, hverken når det gælder hans egen forretning eller på markedet i det hele taget. Han forventer tværtimod, at det samlet set vil få flere kunder over på Microsoft-platformen.
"C5 er så veletableret et marked, at det ikke vil ske. Men det afgørende er ikke, hvilket produkt vi sælger, men at vi har en kompetence til at handle med små og mellemstore virksomheder. Så for os er det ligegyldigt om vi sælger NAV eller C5. Til gengæld tror jeg, NAV 2013 virke som en killer over for de kunder, som er ved at vokse ud af deres løsninger fra Visma og economics," siger Carsten Lundqvist.
Til at løfte det nye forretningsområder har Softhuset ansat den erfarne NAV-konsulent Arne Munch Christensen, der har en fortid hos Norriq.
Samtidig kan Carsten Lundqvist glæde sig over, at der er så godt gang i forretningen, at han fra nytår siger goddag til endnu en sælger, så den samlede bemanding dermed kommer op på seks medarbejdere.
Nytår er samtidig skæringsdag for Softhusets regnskabsår, hvor Carsten Lundqvist forventer en forbedring af 2012-resultatet på omkring 50 procent i forhold til i fjor , hvor man endte med et overskud før skat på 385.000 kroner.
Læs mere: