EET Group har skiftet navn til EET Europarts. Det sker som konsekvens af opkøbet af den franskejede konkurrent Europarts i juni i år.
"Vi synes, at navnet klingede så godt, at vi valgte at tage navnet med," fortæller koncerndirektør John Thomas.
Med til historien hører også, at Europarts i forhold til EET's andre indkøb er en stor mundfuld. Med en omsætning på 370 millioner kroner var Europarts en betydende spiller på mange markeder især i Sydeuropa. Ved at smelte EET og Europarts navne sammen beholder EET en vis genkendelighed på også de markeder, hvor EET ikke i forvejen var til stede.
Koncern-direktør John Thomas fortæller, at integrationen af Europarts ind i EET foreløbigt går rigtig godt.
"Det, vi ser lige nu, er, at opkøbet har levet op til forventningerne. Implementeringen af Europarts i EET har også levet op til forventningerne. Så jeg regner med, at vi kan være tilfredse, når vi gør status til januar," siger han.
Opkøbet af Europarts er EET's 15. opkøb gennem tiderne.
Læs mere: