Kopi- og printproducenten Konica Minolta henter veteranen Michael Plougmann ind til jobbet som salgs- og marketingdirektør, hvor han starter 1. maj.
Plougmann har de seneste syv år arbejdet som selvstændig virksomhedsrådgiver, men har tidligere været 16 år hos det daværende Fujitsu Siemens som blandt andet dansk landechef og ansvarlig for den europæiske consumerkanal.
Han afløser den tidligere minister Rikke Hvilshø,j som for nylig gik til et job som politisk chef i den liberalistiske tænketank Cepos.
"Konica Minolta er på vej et sted hen, hvor de arbejder med løsningsorienteret salg og nye forretningskoncepter, som indeholder andet og mere end salg af kopi og print på mere traditionel vis. Det synes jeg er rigtig spændende," siger Michael Plougmann.
Han peger også på Konica Minoltas serviceorganisation, som en af producentens styrker i forhold til konkurrenterne.
"Der er jo en superprofessionel serviceorganisation, hvor der sidder folk, der ved rigtig meget, mens andre producenter bruger en outsourcingmodel, som giver mere distance til kunden," siger han.
Hos Konica Minolta siger administrerende direktør Martin Rahbek, at han er stolt af at kunne byde Michael Plougmann velkommen i jobbet som salgs- og marketingdirektør.
"Hans store erfaring inden for salg og marketing i internationale selskaber vil være med til at styrke vores organisation og medvirke til endnu mere vækst," siger Martin Rahbek.