Lenovo har vokset sig meget store over de seneste år.
Faktisk er pc-producenten nummer to på verdensplan efter giganten HP, men på det europæiske marked går det ikke helt så godt.
Grunden til det skal findes i, at Lenovo ikke har helt så godt fat i forbruger- og SMB-markedet.
Ifølge analysehuset Gartner ligger Lenovo i Europa i øjeblikket med en markedsandel på 8,7 procent efter HP, Acer, Asus og Dell i nævnte rækkefølge.
Helt konkret er målet, at Lenovo skal opnå en markedsandel på 10 procent i Europas top 10-lande. Dette mål har Lenovos nyudnævnte Emea-chef, Gianfranco Lanci, påtaget sig at opfylde inden udgangen af 2013.
"Vi er allerede store på forbrugermarkedet i Rusland og Tyskland, og vores strategi for i år er at udrulle IDEA-forbrugerprodukter til mange flere lande inden for Emea," siger Gianfranco Lanci i en pressemeddelse.