Læs også:
Konkurrencemyndighed ser nærmere på KMD-priser
KMD-konkurrenten Medialogic har sammen med ITEK under Dansk Industri holdt møde med Konkurrencestyrelsen omkring KMD's priser og gøren og laden i markedet, som konkurrenten finder urimelig.
Men hos KMD-direktør for salg og marketing, Karen Nielsen, preller kritikken helt af.
"Vi er ikke enige i kritikken," lyder det fra hende.
Hård konkurrence
Hun mener, at der i de seneste år har "været hård konkurrence på software" til de administrative områder i kommunerne, herunder arbejdsmarkedsområdet.
"Konkurrencen har drevet priserne ned, og det er vores oplevelse, at vi ligger meget tæt med vores konkurrenter," siger Karen Nielsen.
Samtidig er det KMD's erfaring, at "vores succes hos kunderne skyldes, at vi funktionsmæssigt har en yderst konkurrencedygtig løsning."
"Sammenhængen mellem vores arbejdsmarkedsløsning KMD Opera og vores Business Intelligence-værktøjer er eksempelvis yderst stærk, og vi har i det hele taget et solidt værktøj til tværgående procesoptimering og styring af arbejdsmarkedsområdet," forklarer hun.
Overholder Transitionsaftalen
Endelig påpeger hun, at Transitionsaftalen, der blev oprettet ved KL´s salg af KMD, helt grundlæggende regulerer KMD's priser, produkt-kvalitet, udvikling med videre på en række områder.
"Og vi overholder Transitionsaftalen til punkt og prikke," udtaler hun.