CBB Mobil var det eneste teleselskab, der sidste år fik medhold i en sag i Teleklagenævnet.
Alligevel viste det sig, at der ikke var meget at løfte armene i vejret over for teleselskabet, da lovgivningen undervejs blev ændret.
"Klagen fra CBB Mobil drejede sig om, at IT- og Telestyrelsen (i dag Erhvervsstyrelsen red.) havde afgjort, at de ikke måtte kræve tre kroner for en sms, hvor kunden blev informeret om sin saldo," forklarer Teleklagenævnets sekretariatsleder Helle Röd.
Da kunderne allerede kunne få oplysninger om deres saldo ved et opkald til et gratis nummer, gav Teleklagenævnet CBB Mobil medhold i, at sms-tjenesten var en ekstra tjeneste.
"Men selv om selskabet fik ret i nævnet, blev bekendtgørelsen i mellemtiden ændret, så det alligevel ikke måtte kræve de tre kroner. Så det fik ikke rigtig glæde af afgørelsen," fortæller Helle Röd med henvisning til ændringen i Udbudsbekendtsgørelsen i juli.
Teleklagenævnet traf i alt 10 afgørelser i 2011.
Udover CBB Mobil-afgørelsen blev to sager sendt tilbage til It- og Telestyrelsen, mens de resterende syv støttede op om styrelsens afgørelse.
Det fremgår af Teleklagenævnets årsberetning for 2011.
Teleklagenævnet blev sat i verden i 1997 af daværende forskningsminister Jytte Hilden (S) til blandt andet at afgøre stridigheder mellem teleselskaberne.
Nævnet mødes fire gange årligt og bestræber sig ifølge sin hjemmeside på, at der max går tre måneder fra klagen modtages, til den behandles i nævnet.