Læs også:
Facebooks it-chef: Derfor er mobilen vigtigst for os
Det er som regel tjenester som Facebook, Google+ og Twitter, der fremhæves som de hotte sociale medier.
Lokations-tjenesten Foursquare glider derimod ofte under radaren uden for hardcore teknologi-kredse.
Det billede kan imidlertid snart ændre sig.
Med flere end 15 millioner brugere, 1,5 milliarder "check-ins" og en stribe partnerskaber med andre sociale netværk og web-tjenester har Foursquare i hvert fald rykket sig et stykke siden starten for tre år siden.
Og mere er på vej, bebudede medstifter og direktør Dennis Crowley på sidste uges Mobile World Congress.
"Vi tager alle de data, vi har, og gør folk klar over, hvad de kan lave," forklarede han.
"Det handler om at tage alle de data, vi har, og forsøge at finde en måde, hvor vi kan gøre folk opmærksomme på alle de ting, der sker, uden at de behøver at være i app'en hele tiden."
"Vi kan kan tilbyde personlige anbefalinger, stort set uanset hvor du er."
Foursquare lader brugerne tjekke ind på fysiske steder ved hjælp af telefonens GPS. Det lyder måske som en relativ simpel tjeneste, men faktisk åbner netop det for et væld af muligheder:
"Det hele handler om, hvad vi gør med API'et, som er tilgængeligt for alle," sagde Dennis Crowley fra scenen i Barcelona.
Eksempelvis har han store forventninger til augmented reality, hvor det er planen, at Foursquare skal levere data og API til de tjenester, mange venter vil vælte frem i de kommende år.
Samtidig skal Foursquare i alle mulige afskygninger hele tiden skal scanne området omkring brugeren, så han/hun kan få besked om, hvilke kontakter, der er i nærheden, og hvilke arrangementer og steder, der kan være interessante på et givent tidspunkt.
"Det er ikke science fiction. Det er her, Foursquare er på vej hen, og det er et område, hvor vi har tænkt os at dominere," forklarede Dennis Crowley.
Læs også: