Computerworld News Service: Microsoft har inviteret it-medierne til en begivenhed senere på ugen angående Windows 8.
Her vil vi så sikkert som amen i kirken komme til at høre mere om Microsofts kommende styresystem, og det forventes da også, at Windows 8 Consumer Preview bliver gjort offentligt tilgængelig i denne uge.
Det mest interessante ved det hele er dog, hvor Microsoft har valgt at afholde denne pressekonference: Klods op ad Mobile World Congress 2012 i Barcelona.
Men hvad er det, der gør tidspunktet for og placeringen af Microsofts kommende pressekonference så interessant?
Microsoft kunne antageligt have afsløret flere detaljer om Windows 8 ved Consumer Electronics Show i sidste måned - en messe med et meget bredere og mere generelt fokus på gadgets.
Hvorfor ikke bare vente?
Selskabet kunne også have valgt at arrangere en separat begivenhed i Redmond eller New York eller Silicon Valley eller endda have ventet lidt endnu og så brugt sin egen Microsoft Worldwide Partner Conference i Toronto i juli.
Microsoft kunne have valgt én ud af mange andre måder at løfte sløret for det næste kapitel i sagaen om Windows 8.
Men det er ikke tilfældigt, at selskabet har valgt Mobile World Congress 2012.
Ved at lægge sig op ad Mobile World Congress sender Microsoft et klart budskab om, at selskabet satser stort på Windows 8 on ARM (WOA) og generelt på tablets med Windows 8.
Samtidig demonstrerer det Microsofts engagement i markedet for tablets og mobiltelefoner overfor mobilproducenterne og har tydeligvis til formål at hente støtte fra mobiløkosystemet.
Noget af en opgave
Men det bliver heller ikke let for Microsoft.
Selskabet træder sent ind i et marked, der allerede flyder over med resterne af potentielle iPad-killere.
Med undtagelse af Kindle Fire - en enhed med en helt anden målgruppe - så har selv de bedste af Apples tablet-konkurrenter haft svært ved overhovedet at lave en ridse i overfladen af iPad'ens markedsdominans.
Der har tidligere været Windows-baserede tablets - længe før der fandtes iPads eller i det hele taget et tablet-marked, der var værd at tale om.
Men det var en anden tid og det var en anden form for tablets. Både Hewlett-Packard og Dell tilbyder tablets med Windows 7, men ingen af dem har rigtig fået succes.
Microsoft har dog designet Windows 8 med mobile enheder for øje, ligesom brugergrænsefladen Metro er designet med særligt henblik på touchskærme.
Windows 8 kommer til at ændre, hvad det vil sig at køre Windows på tablets.
Der er en stor markedsmulighed for en Windows 8-tablet, hvis det faktisk lykkes Microsoft og dets hardware- og software-partnere at levere en solid oplevelse til en rimelig pris.
På trods af iPad'ens popularitet og dens fremgang i erhvervslivet så er Windows stadig på toppen, når det handler om erhvervsproduktivitet, og en tablet, der kan levere en mere konsistent oplevelse og tættere integration med almindelige Windows-pc'er, er lige præcis, hvad mange virksomheder er på udkig efter.
Så nej, det er ikke tilfældigt, at Microsoft lægger sin Windows 8-pressekonference ved Mobile World Congress.
Det bliver interessant at se, hvad Microsoft afslører i denne uge, og hvordan det bliver modtaget af de mobilproducenter, som Microsoft har brug for at have på sin side, hvis selskabet skal have nogen chance for at kunne skabe sig en niche i tablet-markedet.
Her skal slaget stå mellem verdens store telefirmaer
Disse nyheder er i vente på Mobile World Congress
Oversat af Thomas Bøndergaard