Svindel er en del af dagligdagen for Den Blå Avis (DBA), men nu forsøger man igen at komme problemerne til livs i forbindelse med handler mellem private.
"På DBA har vi besluttet, at 2012 skal være året, hvor vi vil slå et massivt slag mod internetsvindel," skriver Lene Kristensen, chef for kundeservice hos DBA, i en mail til Computerworld.
For et år siden blev der strammet op med en sort-liste-strategi, og nu bliver skruen så strammet endnu en omgang.
"Baggrunden for denne tilgang er ikke et stigende niveau for svindel på DBA, men mere en strategisk beslutning om, at vi ikke vil være lige i hælene på svindlerne - vi vil foran dem, så de ikke kan snyde brugerne på DBA."
Bedre køber-beskyttelse
For at nå den målsætning har man nu lanceret PayPal som betalingsløsning.
Lene Kristensen peger på to forbedringer af sikkerheden i forbindelse med den internationale betalingsløsning:
Hvis køberen ikke modtager varen, sker der en refusion af pengene, og så behøver man ikke længere at oplyse sit kontonummer i forbindelse med en handel.
Den Blå Avis har tidligere haft problemer med sikkerheden. Det kan du læse mere om her: