Den fremadstormende danske pc-producent Amitech har indledt en kampagne for at gøre de danske hjem trådløse. Selskabet er klar med sin egen pakke med trådløst netværk, primært rettet mod private og små virksomheder.
I sig selv er der et potentiale i salget af trådløse netværk, men for Amitech ligger der mere bag satsningen end blot en avance på endnu et stykke hardware.
- Vi har en målsætning om at gøre de danske hjem trådløse, siger Amitechs salgs- og marketingdirektør, Jan Bandsberg Nielsen.
- Det hænger blandt andet sammen med, at vi i første kvartal af 2004 lancerer en række nye underholdningsprodukter til hjemmet, hvor det er nødvendigt, at kunderne kan går på nettet uden ledninger, uddyber han.
Blandt andet vil Amitech introducere en række produkter der skal gøre det muligt at hente dvd-film fra pc'en til visning på tv'et via fjernbetjeningen eller lytte til musik hentet på nettet alle steder i hjemmet.
Store kæder er med
I første omgang skal radioforhandlerne Expert og Merlin sælge Amitechs trådløse netværk sammen med en række af de eksisterende forhandlere.
- Når kæder som Merlin og Expert går ud med det her i deres kataloger, så rykker det noget, siger Jan Bandsberg Nielsen, der fortsat arbejder på at få udvidet skaren af detail-kæder, der tager Amitech-netværket til sig.
Prisen og de rent tekniske specifikationer i den trådløse netværkspakker adskiller sig ifølge Jan Bandsberg Nielsen sig ikke voldsomt fra konkurrenterne.
- Der er så mange forskellige trådløse netværkspakker på markedet, at kunderne har svært ved at vælge. Derfor er det vigtigt for os at klæde forhandlerne godt på og stå klar med hotline-hjælp, hvis kunderne alligevel får brug for det, siger Jan Bandsberg Nielsen.