Læs også:
Test: Sådan fungerer businesstelefonen HTC Titan
Flere svenske myndigheds-organisationer er så utilfredse med de HTC-telefoner, medarbejderne er blevet udstyret med, at de nu skrotter telefonerne.
Computerworld Sverige skriver, at den svenske pendent til sygesikringen har besluttet at skrotte sine HTC-telefoner, fordi de skaber for meget bøvl.
Det drejer om tusindvis af telefoner af mærket HTC Wildfire, der kører Android.
Blandt problemerne er, at telefonerne ringer op af sig selv, at de har dårlig modtagelse og batteritid - og at "Försäkringskassan" ikke har kunnet få en mail-sikkerhedsløsning til at fungere.
Samtidig afslører flere andre myndigheder nu, at deres HTC-telefoner også skaber problemer.
Frustreret it-chef: Det er useriøst
Det drejer sig blandt andet om "Kemikalieinspektionen," der ifølge Computerworld Sverige i mange år ellers har anvendt HTC's produkter.
"Jeg forsøger at komme efter HTC med vores telefoniproblemer, men alle jeg har kontaktoplysninger på, har gjort sig helt ukontaktbare," udtaler it-chef Peter Lindén.
Indtil videre er de problematiske telefoner sendt til HTC, der skal se nærmere på dem, men Peter Lindén fortæller, at han endnu intet har hørt om resultatet.
"Jeg har arbejdet med leverandører i over 15 år og har aldrig oplevet en så mærkelig håndtering. Det lugter af et fup-foretagende. Ønsker de ikke at sælge telefoner til svenske virksomheder og myndigheder længere? Hele håndteringen er useriøs," lyder det fra den frustrerede it-chef.
De konkrete telefoner, det drejer sig om hos Kemikalieinspektionen, er HTC Radar Trophy og HTC Mozart med Windows Phone.
Computerworld Sverige har været i kontakt med flere andre myndigheder, der også har problemer med telefoner fra HTC.
En anonym kilde fortæller, at man har fire-fem forskellige HTC-modeller, alle med Windows Phone, som man har problemer med.
HTC afviser over for Computerworld Sverige, at der skulle være særlige problemer - og henviser i øvrigt til, at man er i dialog med kunderne.
Læs også: