Mobilselskabet Orange fejrer i dag at have rundet 100.000 taletidskunder på sit nyeste produkt, Just Talk.
Det blev lanceret tilbage i april, og 95 procent af kunderne har allerede tanket deres taletidskonto op igen eller har til hensigt at gøre det, oplyser Orange.
Just Talk-kunderne er en god forretning for det hårdt pressede mobilselskab, der igennem hele sin levetid har været et dyrt bekendtskab for ikke mindst hovedaktionæren, France Telecom.
- De første seks måneder øgede Orange det månedlige forbrug med 16 procent. Det har ikke mindst Just Talk-kunderne bidraget til. De er attraktive for os som selskab, fordi de langt hen ad vejen er selvkørende og samtidig har et højt forbrug, siger Morten Christiansen, koncerndirektør i Orange Danmark.
Kunderne mærker imidlertid ikke meget til Oranges begejstring.
I avisannoncer tirsdag meddeleler selskabet sine taletidskunder, at prisen for at modtage opkald i udlandet fordobles.
I lande som Tyskland, Belgien og Spanien stiger prisen for at modtage opkald således fra 7,50 kroner per minut til 15 kroner per minut.
Just Talk-produktet, som kunderne skal forudbetale enten ved at købe taletidskort i kiosker, indbetale penge over internettet eller per SMS, koster mellem 75 øre og 1,95 kroner per minut, mens prisen for SMS-beskeder er mellem 25 og 33 øre per styk afhængig af, hvordan man vælger at betale.