Orange fordobler priser efter succes

Orange fejrer at have scoret taletidskunde nummer 100.000 på under fem måneder med sit Just Talk-produkt. Gaven til kunderne er en fordobling af prisen for at modtage opkald i udlandet.

Mobilselskabet Orange fejrer i dag at have rundet 100.000 taletidskunder på sit nyeste produkt, Just Talk.

Det blev lanceret tilbage i april, og 95 procent af kunderne har allerede tanket deres taletidskonto op igen eller har til hensigt at gøre det, oplyser Orange.

Just Talk-kunderne er en god forretning for det hårdt pressede mobilselskab, der igennem hele sin levetid har været et dyrt bekendtskab for ikke mindst hovedaktionæren, France Telecom.

- De første seks måneder øgede Orange det månedlige forbrug med 16 procent. Det har ikke mindst Just Talk-kunderne bidraget til. De er attraktive for os som selskab, fordi de langt hen ad vejen er selvkørende og samtidig har et højt forbrug, siger Morten Christiansen, koncerndirektør i Orange Danmark.

Kunderne mærker imidlertid ikke meget til Oranges begejstring.

I avisannoncer tirsdag meddeleler selskabet sine taletidskunder, at prisen for at modtage opkald i udlandet fordobles.

I lande som Tyskland, Belgien og Spanien stiger prisen for at modtage opkald således fra 7,50 kroner per minut til 15 kroner per minut.

Just Talk-produktet, som kunderne skal forudbetale enten ved at købe taletidskort i kiosker, indbetale penge over internettet eller per SMS, koster mellem 75 øre og 1,95 kroner per minut, mens prisen for SMS-beskeder er mellem 25 og 33 øre per styk afhængig af, hvordan man vælger at betale.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere