De danske telekunder vælger i stor stil TDC, når de skal kommunikere med omverdenen.
Både mobil- og internetforretningen har stor tilgang i kundebasen, mens den tidligere malkeko, fastnetforretningen, som den eneste tager afsked med flere kunder, end der kommer til.
TDC Mobil har på et år tiltrukket 390.000 nye mobilkunder, hvoraf halvdelen dog stammer fra andre selskaber, der køber sig ind på TDC Mobils mobilnetværk - ikke mindst discountselskabet Telmore.
Dermed lader TDC til at flyde ovenpå trods den hårde priskonkurrence på mobiltelefoni. Mobilselskabet råder totalt over 2,3 millioner mobilkunder, når grossist-kunderne tælles med.
Som internetudbyder nyder TDC fortsat en voldsom fremgang på salget af ADSL-forbindelser til danskerne. På et år er antallet af ADSL-kunder steget med næsten 78 procent til 332.000 kunder.
Fremgang i udlandet
Antallet af kunder med almindelige internetforbindelser via modems er til sammenligning faldet med under fem procent til 512.000.
Hos TDC Totalløsninger, der udover internet også rummer den tidligere så indbringende fastnetforretning, må selskabet notere sig et fald i antallet af fastnetkunderne på knap tre procent til i alt 3.029.000.
Samlet har TDC vundet en halv million danske kunder på et år.
I udlandet ser det endnu bedre ud, da der på et år er kommet en million nye kunder ind i TDC's forskellige butikker. Det svarer til en stigning på over 15 procent og skyldes især fremgang i Schweiz og Tyskland.