Det ser ud til at verdens mest populære MMORG (Massively Multiplayer Online Roleplaying Game) er ramt af brugerflugt. De seneste tal viser at World of Warcraft havde 10,3 millioner abonnenter i slutningen af september. Det er et fald på næsten en million abonnenter i løbet af blot tre måneder, skriver BBC.
Hvis man sammenligner med WoW's bedste periode - der var omkring 12 millioner abonnenter i efteråret 2010 - så er der forsvundet næsten to millioner brugere.
Det faldende brugertal forklares med den stigende konkurrence fra andre spil, men det efterhånden syv år gamle WoW klarer sig stadig rimelig godt.
WoW er stadig det mest populære abonnements-baserede online-spil - og spilfirmaet Blizzard har øget sit overskud med 16 procent i det sidste kvartal sammenlignet med samme periode sidste år.
I december 2010 kom Cataclysm-udvidelsen til WoW med nyt indhold, og det faldende brugertal kan også forklares med, at mange spillere efterhånden er kommet gennem denne udvidelse.
Blizzard har valgt at holde fast i sin abonnements-model i stedet for at skifte til den free-to-play-model, som mange af konkurrenterne som Warhammer, Lord of the Rings Online og DC Universe Online nu kører med.
Der er dog nu en meget begrænset mulighed for at spille WoW uden at betale - men her er der kun adgang til en meget lille del af spillet.
Spilfirmaet har også forsøgt at spillere til at binde sig til et 12 måneders abonnement ved at lokke med en gratis kopi af Diablo III, tidlig adgang til nyt indhold - og en flyvende hest til spillet.
I december kommer online-spillet Star Wars: Knights of the Old Republic fra Electronic Arts, som måske kan blive en alvorlig rival til WoW.
Men der er også mange eksempler på spil, som uden held har forsøgt at udfordre WoW - senest det danske LEGO Universe, der lukker efter nytår.