Flere danskere var Onfone-kunder ved udgangen af september end tre måneder tidligere.
TDC aflagde torsdag sit regnskab for årets tredje kvartal, og heraf fremgår det, at Onfones kundebase voksede med 19.000 kunder i juli, august og september.
Onfone har nu 213.000 mobilkunder.
"Mobilkunderne har fået et indtryk af, at Onfone er et sted, de henvender sig, hvis de vil have teleprodukter til den rigtige pris," siger aktieanalytiker Morten Imsgard fra Sydbank.
Årets tredje kvartal var ellers udset til at blive meget svært for Onfone, fordi to forhold satte virksomheden under et gevaldigt pres.
Det ene pres kom fra Telenors lavprisselskaber BiBob og CBB samt 3's Oister, der har kørt med kampagnepriser.
Derudover har Onfone også skullet flytte alle sine kunder fra Telenors mobilnet til TDC's. I maj købte TDC Onfone, der havde lejet sig ind i Telenors net, for 300 millioner kroner, og efterfølgende igangsatte TDC flytningen af Onfone-kunder til sit eget net.
En manøvre, der krævede, at mere end 200.000 Onfone-kunders simkort skulle udskiftes.
Morten Imsgard er imponeret over, at TDC har gennemført flytningen uden svind i kundebasen.
"Det vidner om, at TDC har klaret flytningen ganske fornemt i et marked, der har været præget af ekstrem hård konkurrence fra de andre aktører, som gerne har villet gafle nogle af disse her Onfone-kunder, som skulle skifte simkort," siger Sydbank-analytikeren.
Stærkt varemærke
TDC's køb af Onfone vakte stor opmærksomhed i branchen, da det blev afsløret i maj. Dengang lød det blandt andet fra aktieanalytiker Poul Ernst Jessen fra Danske Markets, at Telenor havde sovet i timen, fordi selskabet nu gik glip af en stor kunde i sit mobilnet.
Ifølge Morten Imsgard viser dagens regnskab fra TDC, at selskabet har fået et stærkt varemærke i Onfone.
"Selv under overflytningen har Onfone haft styrke nok i markedet til stadig at være til stede og faktisk vinde nogle kunder," siger han.
Computerworld har tidligere skrevet, at nogle kunder oplevede problemer i forbindelse med udskiftningen af simkort, men det har åbenbart ikke haft den store indflydelse.
Onfone udfylder hul hos TDC
TDC fremhæver i sin kvartalsrapport, at selskabet ser en tendens til, at mobilkunderne søger mod online-brands i stedet for de traditionelle operatørbrands - det vil sige netværksoperatørerne 3, TDC, Telenor og Telia.
"I det lys er det endnu mere rigtigt af TDC at købe Onfone, for det breder paletten af subbrands endnu mere ud," vurderer Morten Imsgard.
Udover Onfone har TDC også onlinebrands, hvor kunderne selv tanker mobiltelefoni og sammensætter deres pakker, som M1, Unotel og Telmore.
TDC's koncerndirektør for privatforretningen, Anders Jensen, mener også, at Onfone kunne bidrage med noget til TDC-koncernen, som selskabet ikke havde i forvejen.
"Når jeg ser på min samlede portefølje på TDC's privatmarked, så er det her et ekstremt stærkt supplement til det, som vi har set med Telmore og M1," siger Anders Jensen.
Havde I ikke et varemærke i form af eksempelvis M1 i forvejen, der kunne udfylde den rolle?
"Nej, det synes jeg ikke. Hele det her med pakkestrukturen, som Onfone har bygget op, er en type af stærkt varemærke, som skaber sin egen struktur på markedet. Det har vi ikke set siden Telmore kom på markedet," svarer koncerndirektøren.
Anders Jensen fremhæver, at mobilpakker med taletid, sms, mms og data bliver associeret med Onfone, og derfor er det et stærkt varemærke i koncernens portefølje.
For nylig viste en rapport fra IT- og Telestyrelsen, at danskerne aldrig har skiftet mobilselskab så meget som fra juli sidste år til juni i år.