Dell World, Austin, Texas: Det kan meget vel være, at de øvrige store service-leverandører i verden som IBM og HP ikke har den store fidus til bygge pc'er og kæmpe fra dag til dag i et så presset marked med en så lille indtjeningsmargin.
Men det har Dell.
Sådan lyder det fra Michael Dell, som Computerworld mødte onsdag aften under forberedelserne til åbningen af den første store Dell-konference, Dell World, der torsdag løber af stablen i Michael Dells hjemby, Austin.
Dell er i fuld sving med at dreje hele selskabet over i retning af service-markedet, der er betydeligt mere lukrativt end pc-markedet, hvor der kæmpes fra hus til hus på især priser.
"Vi går stadig op i klient-enhederne," siger Michael Dell.
Han peger på, at pc-markedet, uanset hvordan man vender og drejer det, er et vækstmarked, hvor det samlede antal af enheder i verden ventes at stige løbende.
"Der er jo ingen tvivl om, at klient-enheden forandrer sig, men pc'en forsvinder ikke. Den vil folk stadig anvende som en del af deres samlede løsning," siger han.
Selv om indtjenings-marginerne på pc-salget er langt lavere end i service-markedet, er pc'en vigtigt for Dell af flere grunde.
Blandt andet mener Michael Dell ikke, at Dell kan levere troværdige end-to-end løsninger til erhvervskunderne uden selv at producere pc'er, som desuden vil blive dyrere at indkøbe, hvis ikke Dell byggede dem selv.
Samtidig er pc'en for brugerne en af de primære indgange til hele teknologi-verdenen, og det er vigtigt for salget af udstyr og løsninger til erhvervslivet, der holder nøje øje med, hvad brugerne anvender derhjemme.
"Pc'en er en meget stor følelsesmæssig forbindelse for kunderne, og fundamentet for os er klient-forretningen. Den er selvfølgelig meget bredere i dag, end den har været tidligere, men vi kunne ikke drømme om at tage den væk," siger Michael Dell.
Læs også: Dells udfordring: At genføde sig selv som noget andet.