Samsung vil ifølge chefen for selskabets britiske it-division, David Smith, i løbet af i år etablere sig som seriøs hardwareleverandør til SMB-markedet med speciale i notebooks, printere og skærme.
Til CRNs britiske søstermedie siger David Smith, at trods den store udbredelse af Samsungs consumer-produkter ikke er tilstrækkeligt kendskab til selskabets it-produkter til erhvervsmarkedet.
Smith vil tredoble Samsungs britiske notebook-forretning, og ser kanalsalg som vejen til målet. Samsung har desuden sat sig som mål at øge salget af skærme på smb-markedet med 47 procent i løbet af i år, hvilket man ifølge David Smith allerede er godt på vej til. Tilsvarende er der sat mål om en fordobling af printersalget efter en omsætningsstigning på 40 procent i 2007.
»Indtil videre har vores produktlinie været for tyndt besat og hovedsageligt fokuseret på consumer-markedet. Vi har rigeligt med forhandlere,der fører vores skærme og printere, men vi kunne sagtens gøre med ved vores notebooks,« siger David Smith til CRN UK.