»Vi har oplevet en stigning i omsætningen, men det skyldes stort set kun den priskrig, som navnlig Tech Data og Ingram Micro kører på forhøjet blus. Vi har jo en del fælles agenturer med Tech Data - blandt andet Logitech og AOC - og kan derfor se, at de i flere tilfælde sælger til kostpris. I nogle tilfælde endda under kostprisen. Ingram gør det samme. De har begge rige moderselskaber i USA, så man kan jo undre sig over, hvor længe det skal stå på,« siger direktør Erik Schibsbye, direktør for GS Scandinavia.
Takket være priskrigen tror Erik Schibsbye ikke, at bundlinjen bliver forbedret i næste regnskabsår ligesom omsætningen sikkert bliver den samme. GS Scandinavia oplyser ikke omsætningsstørrelsen i sit regnskab.
Alligevel mener man hos den danskejede distributør, at der er lys forude, fordi it-markedet generelt er ved at komme i bedring.
Ifølge Erik Schibsbye har de meget lave priser fra Tech Data og Ingram Micro i særligt grad præget markedet det sidste års tid, men han mener, at tendensen til de amerikanske giganters prispres har været set gennem de sidste tre år.
»Selv tager vi afstand fra de metoder. Vi holder os udelukkende til sunde forretninger,« siger GS-direktøren.