SoftScan vil i fremtiden satse på at indgå aftaler med distributører i Latin-Amerika frem for selv at etablere sig på kontinentet.
»Vi har valgt at indgå en aftale med en distributør og ikke selv at etablere os, da vi ønsker at bruge den lokale viden og ekspertise, der allerede er i landet,« udtaler Bo Engelbrechtsen, der er Marketingchef i SoftScan.
Han har netop valgt distributørmodellen for at sikre, at SoftScan kan fortsætte med at udvide uden at miste fokus på virksomhedens primære markeder, der blandt andet tæller Skandinavien.
»Argentina og Brasilien er blevet valgt, da begge lande udvikler sig voldsomt - både teknologisk og økonomisk. Samtidig har vi været så heldige at finde en person, som har indgående kendskab til landende, samtidig med at han forstår den danske måde at gøre tingene på,« lyder det fra ham.
SoftScan har ambitioner om, at kunne tilføje 10.000 brugere i Latin Amerika ved årets udgang.
SoftScan blev i 2002 etableret i Danmark. I 2004 gik firmaet ind i Sverige, der blev fterfulgt af Norge, Tyskland og England i 2005. SoftScan har cirka 45 ansatte.