CRN's læsere kan næsten ikke få armene ned, når de bedømmer teleselskabet Telenor/Sonofon. I Image 2008-Undersøgelsen har læserne bedømt teleselskabet til at være den bedste partner på halvdelen af de områder, som forhandlerne måler på.
På områder som presales, forhandlerprogram, troværdighed og medarbejderkompetence scorer Telenor/Sonofon højst, og det giver samlet en topplacering efterfulgt af teleselskabet 3.
»Sonofon og 3 distancerer de andre teleselskaber totalt, og Telia er bedømt rigtigt negativt og bliver sparket fuldstændig ud af klasseværelset,« siger Palle Klinke Hansen fra IFO - Instituttet for Opinionsundersøgelser, der har udarbejdet Image 2008-undersøgelsen
Sejren glæder markedsdirektør Peter Berg i Telenor/Sonofon, der fortæller, at han kan bruge prisen til at styrke relationerne til forhandlerne.
»Vi er glade for, at vi bliver kendte ude omkring, for vi har ambitioner for integrerede teleløsninger,« siger Peter Berg.
Telenor/Sonofon har udvidet deres salgskanal til også at omfatte it-forhandlere, fordi it-forhandlerne har bedre fat i kunderne end de traditionelle mobilforhandlere, når det gælder områder, hvor tele og it smelter sammen.
»Det et paradigmeskifte for mobilforhandlerne, og det tager tid for dem at lære. Derfor er salg gennem it-forhandlere vigtigt for os, for de har en pæn distributionskraft, fordi deres kunder har tillid til dem, når de skal købe en teknisk løsning, der går på tværs af access-formerne,« siger Peter Berg.
Læs om teleselskabernes image og it-salgskanalens syn på televerden i CRN's Image 2008-udgivelse, der udkommer med CRN-bladet i dag.