Siden Shg's genopstand, har man på diverse fora kunne læse vrede kunder beskylde Shg for at lade sine gamle kunder i stikken. For nylig har man kunne læse Poul Thyregods respons på selvsamme fora, blandt andet på CRN's debatforum.
Poul Thyregod er nemlig træt af at høre på beskyldninger om, at han har forsøgt at snyde nogen.
»Folk ved ikke, hvordan det fungerer. Hvis jeg ikke havde købt Shg op, ville virksomheden være blevet solgt ud i stumper, og 50 mennesker ville stå uden et job. Det kan jeg ikke se, at der er nogen, der ville være tjent med,« siger Thyregod og uddyber, at han kom ind i prossen på så sent et tidspunkt, at den ikke kunne overleve i sin daværende form.
Poul Thyregod understreger over for de bekymrede kunder, at deres garanti ikke er forsvundet, men bare er blevet besværliggjort af processen. De fleste producenter overtager købsgarantien på købsfaktuaraen, og på den måde kan 95 procent af garantisagerne ordnes uden problemer, siger han.
Selvom det nye Shg af juridiske årsager ikke kan behandle garantisagerne, strækker de sig for at hjælpe kunderne med deres garantisager, siger Thyregod. Shg.dk har således oprettet et rådgivningscenter, hvor kunderne via deres fakturanummer kan få henvisninger til, hvor de skal henvende sig ved reklamation.
Poul Thyregod er dog ikke selv helt tilfreds med den service, og ville gerne have været i stand til at hjælpe kunderne mere.
»Vi har været nød til at køre det lidt strammere, end jeg havde forventet,« siger han og henviser til, at Forbrugerstyrelsen har afvist at samarbejde om en ordning, der gør det muligt for Shg at hjælpe med garantierne, uden at overtage alle forpligtelserne.
»Vi må ikke lave nogen fodfejl. Forbrugerstyrelsen kan ligge på lur og holder vagt i stedet for at hjælpe,« siger han.