På en global pressekonference præsenterede Acer i slutningen af september sin strategi for mærket Acer, samt for de nytilkøbte mærker
Gateway, Packard Bell og eMachines.
I stedet for at integrere de opkøbte mærker under Acer-navnet, eller lade dem fortsætte som individuelle mærker, bliver de organiseret som en samlet Acer Group. Her skal de opdeles, så de tilgodeser hver deres segment, som de skal brandes til.
Multibrand-strategier er ikke almindeligt i it-branchen, men meget brugt i mange andre brancher, for eksempel i tøj- og bilindustrien.
Ved at etablere flere brands håber Acer-gruppen at skabe en individuel identitet for hvert mærke, så kunderne ikke bliver i tvivl om, hvad de enkelte mærker repræsenterer.
»Ved at have flere brands vil vi udnytte synergierne af de andre mærker, og håber selvfølgelig på den måde, at én plus én giver mere end to,« siger Acers B2B ansvarlige i Danmark, Poul Bisgaard.
Den nye opdeling har givet anledning til at give Acer-mærket mere værdi.
»Vi hæver Acer-brandet højere op. Det har indtil nu været synonym med meget billige priser. Men vi vil gerne gøre Acer til et highend
brand,« siger Poul Bisgaard.
Det har allerede nu betydet en højere gennemsnitspris på Acer produkter.
»Vi vil dække hele spektret, og ved at hæve prisen har vi ramt nogle nye segmenter,« forklarer Poul Bisgaard.
Læs mere i CRN nummer 18, der er på gaden i dag.