Hold lige øje med menuen i kantinen en ekstra gang. Der er nemlig stor chance for, at den torsdag står på spam, spam, spam og spam.
En britisk undersøgelse viser ifølge BBC, at torsdag er den dag, hvor vi statistisk set modtager flest uønskede e-mails, eller på moderne dansk: spam.
Selskabet Brightmail, der står bag undersøgelsen, kan dog ikke give nogen forklaring på, hvorfor lige netop torsdag er spam-dag.
Mængden af spam i indbakkerne over hele kloden er dog et væsentligt større problem end næringsværdien af det engelske Jaka-bov-lignende produkt, der må lægge navn til fænomenet.
Microsoft har for nylig afsløret, at selskabet blokerer for 2,4 milliarder spam-mails om dagen for deres Hotmail og MSN-kunder.
En anden opgørelse har vist, at omkring 41 procent af e-mailtrafikken udgøres af spam.
Det er et tal, som eksperterne forventer vil vokse yderligere inden for kort tid.
Spam belaster dels forbrugerne, der hver dag skal skovle deres indbakke fri for spam.
Men det er også en belastning for virksomheder, hvis op mod halvdelen af posten blot er overflødigt spild af kapacitet på postserveren.
For internetudbyderne er spam også penge ud af vinduet, da det optager diskplads og lægger beslag på båndbredde mellem udbyderne uden at give en tilsvarende indtægt.
Spam-problemet er størst for brugere af amerikanske internetudbydere, da man i USA har en mildere lovgivning end eksempelvis den europæiske, når det gælder markedsføring direkte til forbrugerne.