Når Microsoft tirsdag lancerer version 3.0 af Microsoft Dynamics CRM, kan CRM-systemet både får i en Professional Edition og i en Small Business Edition, der er målrettet til de små og mellemstore virksomheder.
Både i den lille og i den store udgave indeholder Microsoft Dynamics CRM 3.0 værktøjer til salg, marketing og kundekontakt. Brugerne kan arbejde med produkterne gennem de kendte brugergrænseflader fra Microsoft Office og Microsoft Outlook, og det er desuden muligt at integrere produkterne med Excel og SQL Server Reporting Services.
»Microsoft Dynamics CRM 3.0 repræsenterer et stort gennembrud på CRM-markedet. CRM-initiativers succes er afhængige af tre nøglefaktorer: høj brugeradaption, skræddersyet virksomhedstilpasning samt et attraktivt prisniveau. Microsoft Dynamics CRM 3.0 leverer på alle tre fronter,« siger den danske produktchef for Microsoft Dynamics CRM, Bjørn Eilertsen, i en pressemeddelelse.
Produktet lanceres på engelsk i dag. I løbet af december og januar 2006 leveres det på tysk, fransk, hollandsk og russisk, og 1. februar frigives det på dansk. Yderligere 18 sprog lanceres inden udgangen af marts.
Som noget nyt er det muligt at køre CRM-systemet som hosting via partnere. I Danmark har Microsoft indgået hosting-aftale med TDC Hosting.