Flere onlineforhandlere føler sig svigtet af prisportalen edbpriser.dk. Trods alle aftaler gennemførte det Aller-ejede edbpriser.dk med én dags varsel en ny metode til at udregne rækkefølgen på billigste butik.
Hos Danmarks måske største onlinespilforhandler, Coolshop, raser
daglig leder Jakob Risgaard over det manglende varsel på en så markant ændring.
»Det er under al kritik, at de ikke giver besked i god tid. For større butikker som os har det kæmpe betydning, fordi det griber ind i
hele vores strategi,« siger Jacob Risgaard.
Prisportalens nye måde at liste forhandlerne betyder, at forhandlere, der ikke kan angive en præcis leveringstid ryger nederst på listen - langt fra den attraktive førsteplads.
I spilbranchen kan især leveringstid være svær at angive. Når edbpriser.dk ændrer deres metode til at prioritere varerne, påvirker det butikkernes placering på listen voldsomt, mener Jakob Risgaard. Han kræver derfor, at edbpriser.dk giver et længere varsel inden de
laver om på prislistemetoden, så forhandlerne har mulighed for at sadle om, inden ændringen træder i kraft.
Også direktør Jacob Pihl Eriksen fra onlinebutikken Edbbiksen.dk anklager edbpriser.dk for at svigte egne spilleregler, når de gennemfører ændringen uden de 30 dages varsel, som de garanterer i deres forretningsbetingelser.
»Det er ikke acceptabelt, for så er de ikke en troværdig samarbejdspartner. De kunne godt sørge for at være tro mod sig selv og det, der er bedst for deres forhandlere,« siger Jacob Pihl
Eriksen.
Afdelingschef hos edbpriser.dk Thomas Hvalsø Hansen skriver i en mail til CRN, at man har implementeret ændringerne med kort varsel, da »de forhandlere og brugere, vi har drøftet tiltaget med, er begejstrede«.
Læs mere i det nye nummer af CRN, der er på gaden i dag.