»Vores kunder har fået øjnene op for, at det i høj grad er deres forståelse for og viden om kundens situation, der fører til salg. Det er her, et CRM-system kan hjælpe virksomheden. Alligevel tøver mange virksomheder lidt med CRM, da de forbinder området med millioninvesteringer og langvarige implementeringsprojekter,« siger Arthur Zamorski, der er produktansvarlig hos Ravenholm.
»Vi har blandt andet valgt at indgå aftale om salg af produkterne fra ChannelCRM, fordi løsningerne kan implementeres meget hurtigt. Med ChannelCRM er vejen til CRM afkortet med mange måneder, og virksomhedernes økonomiske risici er minimeret,« siger han.
»Vores system kan implementeres hos kunderne uden tilretninger. Når løsningen skal tages i brug, kræver det i princippet bare, at kunden indtaster sine egne oplysninger om produkter, salgsmetoder og kunder, og så er virksomhedens nye CRM-system klar til brug,« siger Jens Bo Frederiksen, direktør og partner i ChannelCRM, og fortsætter:
»En anden af årsagerne til ChannelCRM's succes er, at vi deler implementeringsprocessen op i mindre dele. Vi lægger således ud med at implementere det, der er vigtigst for kunden - typisk vil det være en systematisering af al virksomhedens kundekontakt og korrespondance, som fordeles på kunder og igangværende projekter. De første fordele ved CRM kan således høstes i løbet af et par dage. Herefter er virksomheden klar til at vurdere, hvor det næste skridt skal tages. Vores kunder oplever, at man rent faktisk godt kan komme fra 0 til CRM på 17 dage, uden at det medfører store omkostninger for virksomheden,« hævder Jens Bo Frederiksen.