På en partnerkonference i Minneapolis kunne Microsoft Business Solutions (MBS) løfte sløret for sin første fulde version af et kundehåndteringssystem, CRM 3.0, skriver Jyllands-Posten.
Dermed går MBS i direkte kamp med primært SAP og Oracle-PeopleSoft, og derfor vil MBS også senere på året gå ud og forsøge at hapse Oracle-kunder ved at tilbyde dem at skifte til Microsoft-produkter til en favorabel pris.
»Vi er den vigtigste trussel mod deres markedsandel. Vi vil konkurrere indædt om alle segmenter og med alle kræfter mod SAP og Oracle. Vi var ikke færdige med arbejdet under striden om Oracles overtagelse af PeopleSoft, men nu kommer vi!,« fastslog chef for MBS, Doug Burgum, på konferencen.
Samtidig afviste han rygterne om, at MBS skulle være i vanskeligheder og kaldte dem fjollede.
»Jeg mener, at konkurrence skal baseres på fakta og på, hvad de enkelte produkter kan gøre for kunderne - ikke på rygter. Der er spredt mange kedelige rygter fra konkurrenter om MBS i markedet. Når en virksomheds sælgere er så desperate, at de udsender fjollede rygter, siger det mig, at de har problemer. Og at vi har fat i noget rigtigt,« sagde han.