Kanalen har for alvor fået smag for monitorer fra Philips, hvis man skal tro Niels Bille, der er Key Account Manager hos Philips.
»Det er især monitorer på 17 og 19 tommer, der sælger godt i kanalen. Alt i alt har vi i årets første kvartal haft en vækst på 16 procent alene på monitorer,« beretter han.
Han fortæller, at selv om de fleste virksomheder er skiftet over til LCD-skærme, så kører skoler, grafikere og hardcore gamere stadig med de gamle CRT-skærme. Et marked hvor Philips stadig er aktiv.
»Der er mange, der trækker sig ud af markedet for CRT-skærme, hvilket giver et hul i markedet. Vi vælger at blive på markedet lidt endnu. På den måde kan vi blive en stor spiller på et lille marked,« forklarer han.
Niles Bille ærgrer sig over, at distributørerne har svært ved at tjene på salg af hardware.
»Det er kedeligt, at prisudviklingen går nedad og produkterne bliver billigere. Kanalen skal sælge flere og flere skærme for at hente penge hjem. Derfor prøver vi at hæve gennemsnitspriserne på vores produkter. Og fordi vi hele tiden forbedrer vores produkter, kan vi sagtens forsvare en højere pris,« udtaler Niels Bille og fortsætter:
»Det kan godt være, at de højere priser går ud over forbrugeren, men i sidste ende får forbrugeren en hel del igen i form af forbedringer på produktet. Tag for eksempel vores nye monitor, hvor der er mulighed for at åbne to A-4 sider på én gang. Det øger produktiviteten væsentligt på en arbejdsplads. På den måde er pengene givet godt ud, fordi de hurtigt er tjent hjem igen,« fortæller han.
Niels Bille så gerne, at der var færre distributører på markedet.
»Det undrer mig, at der stadig er så mange distributører på et lille marked som Danmark. Især fordi det er et område, der giver underskud. I mine øjne ville det logiske være, at der blev færre distributører, fordi de er så trængte,« udtaler han.