For et år siden mistede Trigono distributionsaftalen med Adobe. Nu opgiver distributøren med hovedkvarter i Skåne at tjene penge på antivirusproduktet fra Bitdefender.
Med kun 20 ansatte fordelt mellem Danmark og Sverige kan man ikke længere repræsentere 27 produkter, forklarer administrerende direktør Patric Jönsson fra kontoret i Lund.
»Nu går vi væk fra en strategi med reaktiv distribution og rendyrker sortimentet,« siger Patric Jönsson, Trigono.
Nu vil han have produkter med en god marginal, siger Patric Jönsson. I løbet af sommeren har distributøren derfor taget Danware og Filemaker ind på hylderne. Direktøren vil ikke oplyse, hvad der præcis kommer til at ske med de tilbageværende produkter, men oplyser at der vil ske mindre ændringer i den danske forretning i løbet af de næste par måneder.
Fra det svenske hovedkvarter styrer han de fire danske ansatte på kontoret i København. Som led i det nye fokus har han sagt farvel til tre sælgere, der i følge direktøren ikke matchede Trigonos fremtidige sortiment.
Efter Patric Jönssons tiltræden i april var det meningen, at den tidligere direktør Geir Larsen skulle gå forrest med Trigonos strategiske ekspansion. Den plan holdt ikke, og Geir Larsen forlod et par uger senere Trigono.