Der var smil på Logicas administrerende direktør Jesper Scharff i dag.
Det skyldes ikke kun navneændringen fra WM-data til Logica, men i højere grad, at selskabet atter kunne fremvise økonomisk fremgang på alle fronter i årets regnskab.
Mens omsætningen er steget til 826,3 millioner kroner fra 808,1 millioner kroner millioner sidste år, er resultatet før skat vokset med 37 procent fra 47,7 millioner kroner i 2006 til 65,4 millioner kroner i regnskabsåret for 2007.
Jesper Scharff, der er administrerende direktør i Logica Danmark er da også ganske tilfreds med resultatet. Han tror, at selskabet kan forbedre indtjeningen, selv om analytikere spår at turbulensen på finansmarkeder kan sætte en dæmper for væksten i it-branchen. Jesper Scharff mener, at Logica er rustet til at gå en lavkonjunktur i møde, hvis den skulle feje hen over den danske it-kanal.
»Vi har en sund kapital og en stærk indtjening. At tage markedsandele i gode tider er næsten altid dyrt, for her kan alle være med. Det er i virkeligheden, når det går op ad bakke, at man skal tage markedsandele,« lyder det selvsikkert fra Jesper Scharff, der tilføjer at Logica hverken har gæld, kassekredit, men masser af stærk kapital i ryggen.
LogicaCMG beskæftiger 39.000 medarbejdere i 36 lande, mens WM-Data i Danmark tæller omkring 800 ansatte.