Artikel top billede

Brocade vil stærkere ud gennem kanalen

Den amerikanske storage-og netværksinfrastrukturproducent Brocade satser i stigende grad på kanalen til at vinde markedsandele fra Cisco og HP på ip-markedet. Det mærkes nu også i Danmark.

(CRN i SIlicon Valley)I Brocades nye bygninger i Silicon Valley, blot få stenkast fra Ciscos hovedkvarter og i kort køreafstand fra stort set alle andre væsentlige it-producenter som HP, Apple og EMC har storage- og netværksproducenten Brocade i de seneste to dage samlet analytikere og journalister til producentens årlige teknologidag.

Her understregede producenten tiltroen til cloud-fremtiden, præsenterede en række nye højteknologiske cloud-understøttende san-fiberprodukter og slog fast, at der arbejdes ihærdigt for yderligere at opbygge producentens salgskanal på ip-markedet, hvor især Cisco sidder robust på markedet.

Mens Brocade traditionelt har stået stærkt på SAN-infrastruktursområdet, betød købet af netværksproducenten Foundry tilbage i 2008 en styrket produktportefølje inden for ip-teknologi med blandt andet routers og switches.

»Siden Foundry-købet er vi gået fra at have 20 kanalfokuserede sælgere til i dag at have 250 på verdensplan. Vi har i dag 250-80 premier- og elitepartnere på globalt plan, mens vi på et bredere plan i dag har kontakt med 7000 forhandlere. Før Foundry-købet var tallet omkring 2000 forhandlere,« fortæller Brocades globale kanalchef, Barbara Spicek.

Også i Danmark er der netop blevet ansat en sælger med fokus udelukkende på kanalen.

Men med de højtspecialiserede produkter er målet ikke at få mange partnere.

»Et af vores kernepunkter i partnerprogrammet er at begrænse os til et lille og selektivt udvalg af partnere. I et land som Danmark har vi ikke noget ønske om mere end ti partnere,« fortæller Brocades globale kanalchef Barbara Spicek og tilføjer, at en større forhandler som Atea kunne være interessant for Brocade at samarbejde med.

Hun understreger, at producenten ikke stiller krav til partnernes omsætning, hvilket også åbner op for mindre forhandlere.

»Vi kigger specielt efter partnere, der kan drive teknologien. Vores første mål er at opnå en tocifret markedsandel i ip-netværksindustrien, og det ser allerede ud til at lykkes til næste år,« lyder det fra den globale kanalchef.

Ifølge Barbara Spicek går 94 procent af virksomhedens salg på ip-området gennem kanalen.

Udbygningen af forhandlernetværket gælder udelukkende producentens ip-produkter, mens aftagerne af virksomhedens SAN-produkter hovedsageligt er andre producenter.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Få fuldt udbytte af din Microsoft Dynamics 365 FO løsning

Få inspiration fra to spændende cases og viden om de tendenser, der giver dig helt nye muligheder for at optimere forretningen med Dynamics 365 FO.

13. marts 2025 | Læs mere


Det næste GDPR-kapitel: Det skal du have fokus på i 2025

Hvad er compliance verdenens fokuspunkter for næste år? Hvilke nye tiltag skal du gøre ift. jeres GDPR-arbejde? Hvordan forholder GDPR sig til AI?

18. marts 2025 | Læs mere


IT og OT: Balancering af sikkerhed og effektivitet

Lær, hvordan du effektivt kan integrere din virksomheds Operational Technology (OT) med moderne IT-systemer. Vi fokuserer på sikkerhed og hvordan du beskytter dine mest kritiske processer mod cybertrusler. Få indsigt, værktøjer og inspiration fra eksperter og kolleger i branchen, og vær med til at forme fremtidens produktionsmiljøer.

19. marts 2025 | Læs mere