Allerede fra i morgen bliver et verdenskendt ansigt knyttet til Lenovo-navnet.
Kinesiske Lenovos har hyret den brasilianske fodbold-stjerne Ronaldinho til at markedføre firmaets produkter i blandt andet it-aviser og danske dagblade.
»Ronaldinho har nogle egenskaber, som Lenovo gerne vil knytte sig til og som passer på vores virksomhed. Han er sympatisk, innovativ og en god teamplayer,« lyder det fra Mette Marie Lydert Brorsen, der er PR Manager i Lenovo Denmark.
Hun fortæller, at én af grundene til at valget er faldet på Ronaldinho skyldes, at han er et verdenskendt navn, som kan hjælpe Lenovo-branded på vej.
»Han er meget kendt og det er vigtigt for os, når vi vil slå vores nye mærke Lenovo an. Og så er målgruppen den samme. It-området er jo meget mandsdomineret og det samme gælder fodbold,« fortæller hun og siger, at Lenovo foreløbig har fået papir på Ronaldinho i et halvt år.
Hvor meget Lenovo har måttet punge ud for at sammenkæde fodbold med it, er ifølge Mette Marie Lydert Brorsen hemmeligt.
Hun oplyser, at forhandlingerne mellem Lenovo og Ronaldinho startede i Kina, som fik rettighederne til at lave reklamefremstød i landet. Hvorefter rettighederne nu er udvidet til resten af verden.