Ifølge en opgørelse fra analyseinstituttet DMR er Brother blevet næststørst på det danske marked for laserprintere og multifunktionsmaskiner.
Vokseværket har affødt en belønning fra koncernens øverste spids, der nu har kåret Danmark som Brother's bedste salgsland i verden i 2005.
Koncernens globale topchef, japaneren Seiichi Hirata, besøgte forleden København og kunne overrække Brothers årlige Management Award til den danske direktør Niels Clausen.
I Danmark omsatte Brother for ca. 150 mio. kr. i det seneste regnskabsår. Virksomheden har 36 medarbejder på det danske kontor i Ishøj.
»Tidligere solgte vi primært printere og faxmaskiner til erhvervslivet, men i de seneste par år har vi også haft rigtig stor succes med multifunktionsmaskiner til hjemmebrug. Det har givet os et stort spark fremad i salg og kendskab hos publikum,« siger Niels Clausen.
Også når det gælder den mere alderstegne teknologi som for eksmepel telefax er Brother helt fremme i skoene. Selskabet sidder på over halvdelen af markedet for laserfaxmaskiner.
Brother gør sig også i eletroniske sysmaskiner og online kareoke-maskiner. Sidstnævnte bliver dog kun markedsført i Asien.