Dels har det hollandske moderselskab lovet at konvertere gæld til egenkapital og generelt stå klar med yderligere likviditet. Dels er et nyt, mere lovende kundeområde - små virksomheder, betjent via kanalpartnere - kommet til.
»Vi er fatisk meget stolte af, at omsætningen ikke ændrede sig i forhold til året før, for i 2003 mistede vi en række store kunder. Alligevel lykkedes det at indhente det tabte takket være mange små og mindre virksomheders øgede behov for vores ydelser,« siger den daglige leder, Peder Bank, til CRN.
De tabte kunder var blandt andet konkursramte ASPer samt en række større udenlandske koncerner, der annullerede planer om at etablere sig i Danmark.
Fremtidsoptimismen skyldes, at Interxion har opdaget store muligheder som underleverandør for outsourcing- og ASP-projekter rettet mod små virksomheder. Tidligere tog man selv kontakt til kundevirksomhederne - i fremtiden vil det primært ske gennem it-forhandlere.
Ifølge Peder Bank skyldes en væsentlig del af underkuddet i det forgangne år en tvist med den leverandør, som indrettede Interxions lokaler til et datacenter ved etableringen i 2001. Den endelige regning blev på 12,2 milloner kroner - det var otte millioner krone mere, end Interxion havde regnet med.
»Problemet var, at en række forhold ikke var ordentligt afklaret i kontrakten. Moralen er, at man skal være meget omhyggelig med at beskrive, hvad det er, man køber,« siger Peder Bank.
Den store ekstraregning gjalt ikke de mange servere og disk-systemer, men derimod strøm- og køle-anlæg, som udgør en næsten lige så kostbar investering som selve it-hardwaren i datacentret.
Interxion har 5000 kvadratmeter i en ombygget fabrik i Ballerup. Trækker man gangarealer og lignende fra, får man et 2000 kvadratmeter stort »footprint« med køleudstyr, nødstrømsgeneratorer, servere og storagesystemer.