Det lykkedes Zepto at skabe irritation blandt en del af kunderne, da firmaet som tidligere meddelt satte et 32 tommers fladskærms-tv til salg for 2500 kroner.
»I dag har jeg fra min arbejdsplads og min kæreste hjemmefra i tidsrummet 10.00 til 13.15 ustandseligt og uden succes forsøgt at afgive en ordre på deres stort opslået tilbud, Zepto Zview 32" LCD-TV til 2.495. Præcis kl. 10.00 gik deres side ned og jeg har ligeledes heller ikke været i stand til at komme på Zepto.dk. Så nu spørger jeg mig selv, 'hvem, om nogen har været i stand til at købe et Zepto Zview 32" LCD-TV gennem deres hjemmeside?'«
Sådan skriver en en irriteret på CRNs søstermedie ComON.dks debatforum. Og han er ikke alene i med frustrationerne over købsoplevelsen.
»Interessen har været overvældende stor. Vi har på vores hjemmeside haft over 150.000 unikke besøgende i løbet af weekenden og her var tilbuddet ikke engang aktivt. Klokken 10.00 mandag morgen åbnede vi op for tilbudet og internetbutikken har siden været rødglødende og faretruende nær et regulært nedbrud på grund af det høje besøgstal. Vores koncept butikker i Fields og på Fisketorvet melder, at kunder allerede i går aftes havde stillet sig kø foran butikkerne,« siger en tilfreds Morten Kjærsgaard, underdirektør, Zepto A/S, ifølge en pressemeddelelse udsendt i eftermiddag.
Han mener, at selskabets netværksudbyder ikke havde kapacitet nok til at klare trafikken.
Samtlige 1000 eksemplarer af det billige fjernsyn, som Zepto har bekræftet var ifølge ComON en OEM-model fra den tyrkiske producent Vestel, er nu udsolgt.