Han vil ikke sætte nogen grænser for, hvor mange forhandlere, F-Secure ønsker i Danmark. »Så mange som muligt,« siger han.
F-Secure inviterede i dag danske forhandlere til det første, store introduktionsmøde på dansk grund. Det foregik under rummelige forhold på Axelborg midt i København.
»Dette arrangement er vores første intiativ for at opnå større opmærksomhed hos de danske forhandlere,« lyder forklaringen fra Olli Heinonen, som samtidig lover nye forhandlere en »sund« margin, hvis de sælger F-Secures produkter.
På det danske marked vil F-Secure først og fremmest gå efter de små og mellemstore virksomheder. Dem er der flest af både i Danmark og i Finland, forklarer Ollie Heinonen, og hvis man vil have volumen, skal man have fat i denne målgruppe. Han mener samtidig, at F-Secure er velegnet til netop de små og mellemstore kunder, fordi produkterne er nemme at bruge og har en policy manager, som gør det enkelt at foretage en central overvågning og justering.
Norsoft har solgt F-Secure i et kvartal, og ifølge administrerende direktør Kjeld Willert er den mindste ordre hidtil på 1000 sit, så salgsmålet er nået indtil videre, beretter han.
»I første omgang gælder det om at gøre navnet kendt herhjemme. Blandt andet har vi markedsført os gennem tv-udsendelsen Stjerne For En Aften,« fortæller Kjeld Willert.
Mere om Norsofts første antivirus-satsning i næste udgave af Computer Reseller News, der udkommer 15. oktober.