Som led i strategien om et mere internationalt fokus skifter Telecom Scandinavia nu sit navn ud med navnet MobilePeople.
»Gennem årene har vi brugt mange penge på at udvikle os og flytte vores teknologi. Det eneste område vi ikke har flyttet os på, er vores navn. Vi leverer mobile løsninger, men det er ikke det, man kommer til at tænke på, når man hører navnet Telecom Scandinavia,« fortæller direktør Jens Hammering.
For et år siden overtog virksomheden konkursramte MobilePeople, hvis navn man nu vurderer passer bedre til strategien.
»Der har været mange overvejelser, men vi er nået frem til, at MobilePeoples brand på trods af konkursen havde så stor værdi, at vi ville køre videre med det. Vi har så tilføjet et nyt logo og farver for at understrege, at det ikke er det samme som det gamle MobilePeople,« siger Hammering, der i de næste mange måneder via logoet fastholder forbindelsen til Telecom Scandinavia.
Hammering fortæller, at navneskiftet er blevet dobbelt så dyrt som først antaget med udskiftning af alt fra brevpapir, visitkort og fakturaer til hjemmeside og backend interface.
Hammering vil ikke gå i detaljer med de internationale planer, men fortæller, at antallet af internationale kunder er steget stærkt gennem de seneste par år.
»Vi har før levet efter mottoet, at den der lever stille lever godt. Men hvis man vil ud internationalt, bliver man nødt til at være synlig, også i sit hjemland,« fortæller Hammering og tilføjer, at virksomheden medarbejderantal nu er oppe på 48.