Mortalin med afdelinger otte forskellige steder i landet vil overlade etablering, drift, vedligeholdelse og hotline til Jansson Kommunikation for et fast månedligt beløb pr. arbejdsplads. Det indebærer blandt andet, at Mortalin går over til en IP-telefoni-løsning.
»Vi ønskede at etablere IP-telefoni for at binde vores virksomheds med hovedafdeling, syv afdelingskontorer og et antal hjemmearbejdspladser bedre sammen og opnå besparelser på vores interne telefoni,« forklarer administrerende direktør Anders Kildemoes fra Mortalin, der blandt andet beskæftiger sig med skadedyrsbekæmpelse.
Direktør Frank Ludvigsen, Jansson Kommunikation, mener, at små og mellemstore virksomheder i stigende grad finder det attraktivt at outsource.
»Telefonisystemerne bliver mere og mere avancerede og er i dag en integreret del af datanetværket. Hvis man ønsker at få adgang til alle de nye muligheder, er det ensbetydende med en stor udgift til etablering. En outsourcingaftale giver virksomheden rådighed over den nyeste teknologi. Det er eksperter, der står for systemet, og virksomheden vil opleve en højere kvalitet til lavere omkostninger,« forklarer han.