Webbutikken Getmore er kommet gennem en opstart, der har trukket både underskud og massiv forbrugerkritik. Nu har Getmore fået styr på den grundlæggende infrastruktur og er klar til at ekspandere ud på nye markeder.
Efter at have satset på webbutik og de danske konsumentkunder, blæser forhandleren nu til angreb på en række fronter samtidig.
Til sommer lancerer butikken en ny hjemmeside, og samtidig skal en B2B-afdeling trække erhvervskunder til. Desuden vil Getmore ikke længere nøjes med at sælge it og fladskærme etc. De har kig på at sælge hvidevarer, mobiltelefoner foruden spil og spilkonsoller.
Grundlaget for de ambitiøse planer er den positive udvikling, som afspejler sig i det seneste regnskab. Efter starten i 2006 gav de første seks måneder i Getmore et underskud på 1,2 millioner kroner. Men i det seneste regnskab har Getmore lavet et reelt overskud på 892.000 kroner før skat.
»Det føles altid godt, når der er succes, men Getmore klar til nye markeder. Et overskud, der nærmer sig millionen og en logistik, der fungerer får Getmore til at sigte mod udlandet, B2B og meget mere end it.
»Vi er ikke i nærheden af det, vi vil,« siger Getmore-direktør Kaiser Raja.
Sidste regnskabsår, der dækker tiden frem til udgangen af juni 2007, har en omsætning på et trecifret milionbeløb.Det vil stige til en kvart milliard i det nuværende regnskabsår.
»På sigt vil vi have en milliard kroner i omsætning i Danmark,« siger direktøren.
Dertil kommer de udenlandske kunder. Omkring august måned vil Getmore ekspandere mod både norske og svenske kunder, oplyser han.
Læs resten af historien om Getmores vækstplaner i det trykte CRN, der udkommer idag, onsdag.