Den østjyske hardware-distributør DCS, der beskyldes for distributionen af et fejlmærkede grafikkort til PC-huset, afviser anklage om fup.
Dog mener distributøren, at det er forhandlerens ansvar, at tjekke op om indholdet i pakkerne stammer overens med emballagen.
Ifølge indkøberen hos distributøren DCS, Thomas Christiansen, har DCS aldrig foregivet at sælge de nye grafikkort. Forhandleren har købt de grafikkort, der reelt var i æskerne. Problemet er alene, at æskerne har været mærket, som om de indeholdt et helt nyt grafikkort, der ikke er kommet på markedet endnu.
»Producenten Gainward bruger samme æske til alle deres store grafikkort og så sætter de klistermærker på bagefter. Gainward har sat det forkerte klistermærke på ved en fejl, men forhandleren har bare ikke været klog nok til at tjekke at indholdet i æsken stemmer overens med det bestilte grafikkort,« lyder det fra Thomas Christiansen, indkøbsansvarlig hos DCS.
Han forklarer, at DCS har modtaget en kasse med omkring 10 fejlemballerede grafikkort, som allerede er blevet ekspederet videre til forhandlere. Men han garanterer at forhandlerne ikke er blevet snydt på prisen. Hvilke forhandlere, der er tale om , kan han ikke udtale sig om
»De har fået præcis de kort, som de har bestilt og betalt. Men jeg tror, at forhandleren uforvarende er kommet galt afsted her ved at annoncere for et kort, som ikke er kommet ud endnu. At han så sælger den som noget forkert, betragter jeg som et hændeligt uheld,« siger Thomas Christensen til CRN
Det har ikke været muligt at få en kommentar fra PC-Huset.