Erhvervssoftwaren Microsoft Dynamics får nyt logo udviklet af det danske designfirma Kontrapunkt.
»Vi er stolte af at lave et logo, som kan gå hen og blive et af mest kendte i verden,« siger direktør og ejer Bo Linnemann fra Kontrapunkt til ComON.
Det 65 mand store designfirma har slået større amerikanske designere i kampen om at udvikle det nye logo til Microsoft Dynamics, hvilket måske bliver et gennembrud for danske Kontrapunkt på globalt plan.
»Vi er selvfølgelig stolte af, at vi kan slå de amerikanske designfirmaer,« siger Bo Linnemann, og pointerer, at det er en kompliceret proces, at udvikle et logo, der kan begå sig og sælge på globalt plan. Blandt andet skal sådan et logo passe ind i de forskellige kulturer, og så skal det juridisk cleares, så det ikke ligner andre virksomheders logoer i de enkelte lande.
Kontrapunkt har arbejdet sammen med Microsoft i fire måneder om udviklingen af det nye logo til Microsofts erhvervsprogram Dynamics. Det nye logo skal med tre sejl signalere enkelthed, vækst og orden.
»Der er jo en visuel identitet i Microsoft. Det her er et kæmpestort projekt for Microsoft, og det er jo fantastisk at være med i,« fortæller Bo Linnemann, som mener, det er epokegørende for dansk design at være med i et sådant projekt.
»Der er jo mange danske designere, der laver produkter. Det her med at sælge honorar-baserede ydelser, er der ikke mange, der kan. Som design-rådgivere er det meget sværere at blive internationale, end på produkter, og det vil jo helt klart styrke vores profil som internationalt designfirma,« siger han.