TDC er ikke i kridthuset hos det danske IP-teleselskab V2tel. Torsdag eftermiddag var en intern fejl hos TDC nemlig årsag til, at V2tel stod uden forbindelse i tre timer. 10.000 brugere, der modtager IP-telefoni direkte eller indirekte via V2tel, var uden telefon fra klokken halv tolv til klokken halv tre.
»Som mindre IP-teleselskab er vi dybt afhængige af TDCs net. Derfor går tekniske fejl hos TDC direkte ud over vores kunder, og det er særdeles kritisabelt, at der overhovedet kan opstå sådanne fejl hos Danmarks største teleaktør,« siger Jørgen Weber.
»Vi har desværre ikke kunnet få oplyst de nærmere detaljer om årsagen til den tekniske fejl hos TDC. Sagen er dog under alle omstændigheder graverende, og nedbruddet kan kun ses som et udtryk for uprofessionalisme fra TDCs side,« siger Jørgen Weber, der er overbevist om, at der er tale om en menneskelig fejl.
Men direktøren understreger, at målet med den offentlige kritik ikke er at hænge enkeltpersoner ud.
»Mit mål er at sikre, at sådanne tekniske fejl aldrig sker igen, for det er selvsagt beklageligt for alle parter. TDCs interne procedurer burde være så gode, at sådan noget ikke kan ske. Jeg håber, at TDC vil arbejde sammen med os om at sikre procedurerne og kvaliteten i fremtiden,« slutter Jørgen Weber.