Producenten af CRM-software til håndtering af kundedata, Salesforce.com åbner kontor i Danmark.
Det nye kontor får adresse i det eksklusive it- og konsulentmiljø ved Tuborg Havn i Hellerup.
Nordisk chef Johan Zetterström vil ikke oplyse, hvor mange personer, der vil blive tilknyttet det danske kontor, men vil dog gerne sige, at han både søger sælgere og tekniske salgskonsulenter til produktet.
Salesforce.com CRM-løsning kommer som Software-as-a-service og kunden får derfor ikke udleveret en CD-skive med softwaren, men tilgår produktet online.
Salesforce.com har været anvendt af danske kunder i fem år, og kan købes i Danmark gennem globale og europæiske forhandlere. Nu søger Johan Zetterström efter cirka ti danske forhandlere, der vil formidle kontakt mellem kunder og Salesforce.com.
Forhandlerne vil formelt ikke sælge CRM-ydelsen til kunden, men vil i stedet få en kommission for deres medvirken til salget. Desuden vil de kunne tjene på at være konsulenter for kunden og implementere løsningen, siger Salesforce.coms nordiske chef.