Løsningen kaldes Siebel CRM OnDemand og vil være global tilgængelig i løbet af fjerde kvartal.
Der er tale om en ASP-lignende model, hvor IBM står for hostingen, men også skal deltage i at sælge, markedsføre og servicere. Ifølge det amerikanske CRN vil IBM poste »millioner af dollar« i projektet, som man håber på, kan blive et gennembrud for CRM over for de små og mellemstore kunder, der hidtil har været skeptisk indstillede over for at indføre kundestyrings-værktøjer.
»IBM og Siebel har et veludviklet partnerskab, som indtil videre har leveret CRM-løsninger til over 1000 kunder. Nu viderefører vi CRM til en ny gruppe brugere på en betydelig hurtigere, enklere og mere overkommelig måde,« siger Tom Siebel, som står i spidsen for Siebel Systems.
Ifølge de to leverandører er der tale om en Siebel-løsning, som er specielt udviklet til formålet. Koden er skrevet fra bunden af udviklere hos både Siebel, IBM Global Services og IBM WebSphere.