Medion, der står bag Aldis computere, har oplevet en vækst af salget af enheder, men samtidig er de ramt af faldende enhedspriser. Det viser selskabets regnskab for tredje kvartal. Det får nu Medion til at ændre strategi og fremover satse på salg af lidt dyrere produkter end hidtil.
Det er især udgifterne til logistik, forsendelses- og support, der er steget markant. Hele 19 procent i forhold til samme periode året før. Derfor vil selskabet nu fokusere mere på salg af enheder, hvor stykprisen er over 50 euro, svarende til omkring 370 kroner.
Mens salget i Tyskland er steget med 36 procent, så er salget til udlandet faldet med 19 procent i forhold til samme periode året før. Det er især Frankrig, Italien og Holland, der har været mere tilbageholdende med køb af Medions computere. Ledelsen har ikke umiddelbart nogen kommentar til hvordan denne udvikling skal vendes, men man bemærker at flere af de tyske detailkæder, eksempelvis Aldi, planlægger at ekspandere i nye områder. Aldi har planer om at åbne butikker i Polen og Grækenland.
Det er fortsat bærbare, fladskærme og navigationssystemer, der trækker salget.