Danske virksomheder får nu mulighed for at kende deres telefonudgifter på forhånd. Således tilbyder Telia nu flatrate-telefoni til erhvervslivet.
Baggrunden for lanceringen af Telia Flatrate DK er, at Telia i sin dialog med kunderne løbende har modtaget ønsker om flatrate til erhvervslivet. Ligesom flere andre teleselskaber, så tilbyder selskabet i forvejen flatrate-telefoni til private, og i december sidste år lancerede selskabet flatrate på virksomhedernes interne telefoni.
I juni 2004 igangsatte Telia en større analyse, der viste en meget stor interesse for, at Telia i fremtiden skulle kunne tilbyde flatrate telefoni til erhvervslivet. Og det er på baggrund heraf, at Telia i dag kan tilbyde Telia Flatrate DK til de danske virksomheder.
»Vi kan i dag tilbyde markedets eneste flatrate produkt på fastnet til erhvervslivet i Danmark. Og det kan vi, fordi vi hele tiden har en tæt dialog med vores kunder og bruger meget tid på at udvikle de rigtige produkter til markedet. Specielt muligheden for at virksomheder kan få en overskuelig og forudsigelig telefonregning, gør løsningen attraktivt,« siger Peter Bredgaard, adm. direktør i Telia Networks.
Telias analyse viser, at størstedelen af de danske virksomheder efterspørger større forudsigelighed i deres omkostninger til telefoni.
Med Telia Flatrate DK får kunderne fastnetabonnementer fra 169 kroner om måneden. Dermed kan de ringe lige så meget de vil til andre fastnettelefoner døgnet rundt for 0 kr. i minuttet og 0 kr. i opkaldsafgift. Hvis kunden taler uafbrudt i mere end 60 minutter ad gangen koster det. 10 øre i minuttet for den del af samtalen, der overstiger de 60 minutter.