Det er ikke kun producenter i Korea og Japan, der nyder godt at det stigende salg af flade tv-apparater. Det samme gør danske producenter som Amitech, B&O og Alfa View. Det forventes at salget af fladskærme i 2006 vil blive fordoblet i forhold til sidste år, og de dansk producerede skærme kan få 5-10 pct. af hjemmemarkedet, skriver Industriens Dagblad.
»Vi producerede cirka 6.000 fladskærms TV i 2005. I år bliver det vel cirka det dobbelte. Vi har mærket en meget stor interesse her op til VM i fodbold. Især for 32 tommer og opad,« siger salgs- og marketingdirektør Jan Bandsberg fra Amitech til avisen.
Den danske producent Alfa View regner med en omsætning på 200 millioner kroner i 2006 mod 80 millioner kroner sidste år.
Forhandler-kæden Expert fortæller at fladskærms-salget i 2006 indtil videre ligger 2-3 gange over salget sidste år.
»April og maj var to rigtig gode måneder, men vi har så mærket en opbremsning i juni på grund af det gode vejr,« siger Michael Lynfort, direktør for Expert, til Industriens Dagblad.